nedeľa, 4. januára 2015

Výzva na rok 2015 pre knihomoľov!!!

Ahojte. :)
V prvom rade vám chcem do nového roka popriať, aby ste boli zdraví a šťastní, pretože čo viac vlastne k životu potrebujeme?
Dobre, toľko moja deep chvíľka. :)
Predtým, ako som išla na výšku, mi každý hovoril, že na čítanie nebudem mať čas. Pfff, možno hocikto iný, no ja nie. Na čítanie som si vždy rada urobila čas, aj keď to znamenalo, že som sa zvysoka vykašľala na zadania - veď koniec koncov, stačilo ich odovzdať až v zápočtovom týždni. A tak som zopár nocí pred koncom semestra venovala rysovaniu, počítaniu, pitiu kávy a premáhaniu sa. Preklínala som všetky chvíle počas semestra strávené nad facebookom a pri seriáloch, no nikdy by som si nezazlievala čas stravený pri knihách. Knihy sú pre mňa najlepší spôsob, ako vypnúť. A predsa som ich prečítala žalostne málo. 2014 bol pomerne ťažký rok - maturita, nástup na výšku, a tak som neprečítala také množstvo kníh, z ktorým by som bola spokojná. Koncom roka na mňa na Pintereste vyskočila skvelá výzva, a to 2015 READING CHALLENGE. Že som sa už do nej aj pustila vám snáď ani nemusím hovoriť. No to, že som namiesto čítania skrípt čítala Himmlerovu kuchařku, to mi je trošku blbé, pretože... predsalen, blížia sa skúšky a tak. Na druhej strane, keď ma vyhodia, aspoň budem mať čas na knihy. :D
*OPTIMIST: Someone who figures that taking a step backward after taking a step forward isn't a disaster, it's more like a cha-cha. 




Takže tuto vám prinášam knihomoľskú výzvu, ktorú som si dovolila preložiť do slovenčiny, ale neberiem si za ňu žiadne zásluhy. :)


  • kniha, ktorá má viac ako 500 strán
  • kniha, z ktorej sa stal film
  • kniha vydaná v roku 2015
  • kniha s číslom v názve
  • kniha napísaná autorom mladším ako 30 rokov
  • kniha, kde nevystupujú ľudia
  • smiešna kniha
  • kniha napísaná ženskou autorkou
  • kniha žánru mystery/thriller
  • kniha s jednoslovným názvom
  • zbierka krátkych poviedok
  • kniha, ktorej dej sa odohráva v inej krajine
  • kniha s dejom založeným na skutočnej udalosti
  • prvá kniha nejakého populárneho autora
  • kniha autora, ktorého zbožňujeme, a ešte si ju nečítal/-a
  • kniha, ktorú ti odporučil priateľ
  • kniha, ktorá vyhrala Pulitzerovu cenu
  • kniha, ktorá je na konci tvojho "to read" zoznamu
  • kniha, ktorú zbožňuje tvoja mama
  • kniha, ktorá ti naháňa strach
  • kniha staršia ako 100 rokov
  • kniha, po ktorej si siahol/siahla jedine kvôli jej obalu
  • kniha, ktorú si mal/-a prečítať vrámci povinného čítania, no nikdy si ju neprečítala
  • memoár
  • kniha, ktorú zvládneš prečítať za jeden deň
  • kniha s antonymom v názve
  • kniha, ktorej dej sa odohráva v krajine, ktorú si vždy chcel/-a navštíviť
  • kniha, ktorá vyšla v roku, kedy si sa narodil/-a
  • kniha so zlými hodnoteniami
  • trilógia
  • kniha z tvojho detstva
  • kniha s ľúbostným trojuholníkom
  • kniha, ktorej dej sa odohráva v budúcnosti
  • kniha s farbou v názve
  • kniha, ktorej dej sa odohráva na strednej škole
  • kniha, ktorá ťa rozplakala
  • kniha, ktorá sa odohráva v čarodejníckom svete
  • komiksová kniha
  • kniha od autora, o ktorom si nikdy nepočul/-a
  • kniha, ktorú vlastníš, no nikdy si ju nečítal/-a
  • slovenská kniha
  • kniha s vianočným dejom
  • kniha napísaná autorom, ktorý má rovnaké iniciály ako ty
  • divadelná hra
  • zakázaná kniha
  • kniha, podľa ktorej natočili seriál/ napísaná podľa seriálu
  • kniha, ktorú si začal/-a čítať, no nikdy si ju nedokončil/-a
Dovolila som si urobiť malú zmenu, a to v tom, že namiesto "kniha pôvodne napísaná v inom jazyku, ako je tvoj rodný jazyk", som tam šupla "slovenská kniha". Neviem, či je to tak aj u vás, ale ja čítam žalostne málo kníh od slovenských autorov.

Tak čo? Skúsite to? Ja rozhodne áno! Počas roka vás budem informovať, ako na tom som, a budem rada, ak mi aj vy napíšete, ako sa vám darí, poprípade aké knihy práve čítate. :)

Tak sa majte krásne, a snáď sa "vidíme" čo najskôr. :)


Nezabudnite ma sledovať:


2 komentáre:

  1. Ty jooo :O do toho sa asi pustím :) ale žeee nemusím ísť zaradom a možem skočiť napríklad na knihu s čarodejným zameraním??? (Požičiaš mi Harryho?? Zase?? ^_^) ale veeľa z toho ma nadchlo..chcem splniť aspoň polku :O

    OdpovedaťOdstrániť
    Odpovede
    1. som rada, že do toho ideš so mnou. :) požičiam, neboj. snáď sa nám to podarí obom. :)

      Odstrániť